fbpx

4 redenen waarom jij niet zichtbaar bent

feb 14, 2020

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, zichtbaar zijn bij je ideale doelgroep is SUPER belangrijk. Zonder zichtbaarheid, word je dus letterlijk over het hoofd gezien en ben je onzichtbaar. Wanneer je niet gezien wordt, weten anderen (potentiële klanten) niet wat je doet, waarom je het doet en waarvoor ze bij jou kunnen aankloppen. Deze mensen kloppen dan gewoon bij iemand anders aan, omdat die wel vertelt wat hij/zij doet, waarom en voor wie. Hierdoor loop je omzet mis en zeg nou zelf. Dat is toch hartstikke zonde? In deze blog geef ik jou 4 redenen waarom jij niet zichtbaar bent bij jouw potentiële klanten. Ready?

4 redenen waarom jij niet zichtbaar bent

1. Je laat jezelf te weinig zien!

Deze ligt wel een beetje voor de hand. Als je jezelf weinig laat zien, weten mensen niet wie je bent + je bent letterlijk onzichtbaar (wat betekent niet te zien, niet laten zien). Je kunt posten op je social media kanalen tot je een ons weegt, maar wanneer je jezelf niet laat zien haken volgers af. Je volgers hebben (geloof me!) écht behoefte aan de persoon achter alle posts, het gezicht van het bedrijf, de persoon die de producten heeft bedacht. Trust me on that! Want dit zorgt voor vertrouwen. Ze zien je gezicht, ze horen je stem, ze voelen je energie. En alleen dan kun je écht een connectie met iemand maken.

4 redenen waarom jij niet zichtbaar bent

2. Je hebt geen flauw idee wat je moet plaatsen, dus doe je het maar niet.

Natuurlijk is het kwaliteit boven kwantiteit. Bedenk je wel, op het moment dat je niets van jezelf laat zien of horen, weet je zeker dat je niet gezien en gehoord gaat worden. En ben je onzichtbaar. Zie het als een ongoing experiment. Fouten maken mag, graag zelfs. Leer door te doen! En wees ook gewoon eerlijk als je het best spannend vindt om een foto van jezelf te plaatsen of een story op te nemen.

3. Je vertelt je boodschap niet!

Het kan zijn dat je je boodschap nog niet helemaal hebt kunnen verwoorden. Practice makes perfect. Zorg dat je boodschap overkomt, door het te vertellen! Ook al heb je ‘m nog niet helemaal ready. Vertellen over de ontwikkeling van je boodschap, daar zit ook een verhaal in! Mensen houden van verhalen, zeg eens eerlijk hoe vaak kijk je een serie of een boek? Het zijn allemaal verhalen!

4 redenen waarom jij niet zichtbaar bent

4. Je communiceert er lekker op los, maar je weet niet wie je wil bereiken.

Het is natuurlijk helemaal top dat je jezelf laat zien, veel communiceert over wat je doet en waarom. Wanneer je niet wie je echt wil bereiken en wie je volgers zijn of ideale klant, dan kun je je content daar niet op aan laten sluiten en spreek je een andere taal dan je ideale doelgroep.

4 redenen waarom jij niet zichtbaar bent

Dit waren 4 redenen waarom jij niet zichtbaar bent! En welke reden heb jij om niet zichtbaar te zijn bij je potentiële klanten?

Wil je jouw business de spotlight geven die het écht verdient? Laten we hier samen voor zorgen. Dit doen we met een Content Call. We bellen een halfuur lang over jouw zichtbaarheid en hoe content daarbij kan gaan helpen. Samen kijken we naar waar de kansen liggen, welke onderwerpen je kunt aanschieten, waar je deze content kunt plaatsen. Zodat je na de call weer aan de slag kunt met te gekke content maken voor jouw ideale doelgroep. Daarnaast kun je maanden vooruit met alle ideeën die ik je heb gegeven!

Beeld credits:
Foto 1: Fenna van Surksum
Foto 3 en 4: Sven van Kraaijenbrink

Ook interessant!

Zo ontdek je de sweet spot voor waardevolle content

Zo ontdek je de sweet spot voor waardevolle content

Content is booming. We plaatsen massaal content op onze social media accounts, schrijven blogs, maken een video, fotootje hier, artikeltje daar en oh die podcast kan er ook nog wel bij. Zoals je kunt lezen, kun je content maken tot je een ons weegt. Je wil dat de...

Lees meer
Dit heb je nodig in een contentstrategie voor je business

Dit heb je nodig in een contentstrategie voor je business

Dit heb je nodig in een contentstrategie voor je business. Zonder duidelijke strategie, kun je content maken tot je een ons weegt. Want dan ben je veel aan het produceren, zonder resultaten én zonder doel. Zonder die duidelijke strategie, ben je ook niet consistent...

Lees meer
Wat hebben contentmarketing en Tinder met elkaar gemeen? 🔥

Wat hebben contentmarketing en Tinder met elkaar gemeen? 🔥

Wat hebben contentmarketing en Tinder met elkaar gemeen? 🔥 De eerste indruk, de eerste ontmoeting, is uiterst belangrijk! In de eerste secondes bepalen wij mensen wat we van een ander vinden en het is haast onmogelijk om een nieuwe eerste indruk achter te laten bij...

Lees meer