fbpx

Why

apr 6, 2020

Ik weet nog heel goed met wie ik en waar ik was, toen ik voor het eerst over “the why” hoorde. Het was één van de zovele regenachtige koopavonden. Ik stond in de kledingzaak waar ik fulltime mijn tussenjaar aan het doorbrengen was. Altijd wanneer het rustig was, hadden we het over de studie Communicatie die mijn collega aan het volgen was. Een studie waarin ik super veel interesse had. Want niet veel later zou ik ook deze studie gaan volgen. Dit keer vertelde ze mij iets nieuws, waar ik haast elke dag gebruik van maak. Benieuwd wat het is? Lees dan snel verder! 

Dit keer vertelde ze mij over The Golden Circle. De golden wat? Ik had er nog nooit over gehoord, ik wist niet wat het betekende maar was razend benieuwd.

Als klein meisje had ik altijd al een obsessie met “why”. Ik wilde altijd weten waarom iets was zoals het was, dat vond ik erg belangrijk. Waarom? Omdat dingen gebeuren voor een reden. “Het is gewoon zo” antwoordde mijn moeder vaak nadat ik de zoveelste waarom-vraag had gesteld. Het is gewoon zo? Dat kan niet waar zijn. Ik geloofde nooit dat alles er gewoon maar was, of dat dingen gewoon maar gebeurde.

Dus toen mijn collega met een heel verhaal rondom het woord “waarom” kwam, stond ik natuurlijk te springen. Tijdens een TEDtalk vertelde Simon Sinek haarscherp waarom sommige bedrijven zoals Apple zo een succes hebben. Zij doen het namelijk anders dan andere bedrijven. Zij vertelde waarom ze doen wat ze doen!

Vandaag de dag maak ik veel gebruik van het inzicht dat Simon Sinek zo een 10 jaar geleden had. Ik vertel mijn klanten hoe belangrijk het is om te vertellen waarom ze doen wat ze doen. Dit laat ik terugkomen in content die ik creëer, in de workshops die ik geef en in de boodschappen die ik samen met mijn klanten schrijf en verspreid. 

Why-Simon-Sinek

Bekijk hier zijn video

Wil jij na het kijken van deze video ook een sterke why of Golden Circle op papier hebben staan?

Neem dan contact met ons op via emel@decontentcoach.nl.

Ook interessant!

Zo ontdek je de sweet spot voor waardevolle content

Zo ontdek je de sweet spot voor waardevolle content

Content is booming. We plaatsen massaal content op onze social media accounts, schrijven blogs, maken een video, fotootje hier, artikeltje daar en oh die podcast kan er ook nog wel bij. Zoals je kunt lezen, kun je content maken tot je een ons weegt. Je wil dat de...

Lees meer
Dit heb je nodig in een contentstrategie voor je business

Dit heb je nodig in een contentstrategie voor je business

Dit heb je nodig in een contentstrategie voor je business. Zonder duidelijke strategie, kun je content maken tot je een ons weegt. Want dan ben je veel aan het produceren, zonder resultaten én zonder doel. Zonder die duidelijke strategie, ben je ook niet consistent...

Lees meer
Wat hebben contentmarketing en Tinder met elkaar gemeen? 🔥

Wat hebben contentmarketing en Tinder met elkaar gemeen? 🔥

Wat hebben contentmarketing en Tinder met elkaar gemeen? 🔥 De eerste indruk, de eerste ontmoeting, is uiterst belangrijk! In de eerste secondes bepalen wij mensen wat we van een ander vinden en het is haast onmogelijk om een nieuwe eerste indruk achter te laten bij...

Lees meer