fbpx

Wat hebben contentmarketing en Tinder met elkaar gemeen? 🔥

jun 24, 2020

Wat hebben contentmarketing en Tinder met elkaar gemeen? 🔥 De eerste indruk, de eerste ontmoeting, is uiterst belangrijk! In de eerste secondes bepalen wij mensen wat we van een ander vinden en het is haast onmogelijk om een nieuwe eerste indruk achter te laten bij iemand. Misschien heb je het volgende al eens gehoord “je vraagt toch ook iemand niet ten huwelijk op de eerste date?”. Er zijn nog steeds veel ondernemers die bij de allereerste ontmoeting meteen een aanbod doen. Dat is dus net zoals iemand ten huwelijk vragen terwijl je diegene net kent. Dit is een vergelijking die ik veel marketeers zie maken.

In deze blog vergelijk ik dit niet met het ten huwelijk vragen tijdens de eerste date. Maar met Tinder. Ja je leest het goed, Tinder. Benieuwd hoe dat zit? Lees dan snel verder!

Wat hebben contentmarketing en Tinder met elkaar gemeen? 🔥

Dit hebben Tinder en contentmarketing gemeen

Ik stond op een evenement naast een collega cultuurmarketeer en we hadden het over een aanbod doen en hoe sommige ondernemers of bedrijven dit aanpakken. Toen zei hij het is net als bij Tinder, je weet wel, die datingapp. Dus ik vroeg meteen: “Wat heeft een aanbod doen met Tinder te maken?”.

Hij vervolgde zijn verhaal: “Stel je eens even voor hé. Je bent op zoek naar een leuke gast, dus je bent lekker aan het swipen. En op het moment dat je een “match” hebt met iemand, stuurt hij je een foto met daarop zijn 🍆.. Dan denk je toch meteen CONTROL + ALT } DELETE. Weg. Er-mee!”

Wat hij mij toen vertelde kwam zo hard binnen. Dat ik deze vergelijking ook vaker maak wanneer ik het met klanten heb over het maken van content waarbij je aanbod naar voren komt.

Wat hebben contentmarketing en Tinder met elkaar gemeen? 🔥

Hier komt alles samen

Wanneer je een band op wil bouwen met je publiek, dan is het natuurlijk belangrijk om het gesprek aan te gaan. Om een connectie te maken. En dit is juist de reden waarom ik contentmarketing ook met Tinder ben gaan vergelijken. Want bovenstaande verhaal had een andere afloop gehad op Tinder als jullie eerst gezellig gingen kletsen, een keertje op date gingen etc. etc. Dit geldt ook voor de content die je maakt en de boodschap die je uitdraagt.

Op het moment dat je alleen zegt “Hallo hier is mijn product, wil je ‘m hebben?” raken mensen een beetje in de war 🤷‍♀️.

Want:
❌ Ze hebben GEEN idee wie je bent
❌ Ze hebben GEEN idee wat je doet EN voor wie 
❌ Ze hebben totaal nog geen behoefte aan je product of dienst op het moment dat ze je net voor het allereerst ontmoeten

Dus, houd je product of dienst tijdens de eerste ontmoeting nog eventjes voor je. Wat hebben contentmarketing en Tinder met elkaar gemeen? 🔥 Daar heb je nu een antwoordt op!

Wat doe je dan wel? Ga in gesprek, maak een connectie, luister, onderzoek waar je kunt helpen. Geef waardevolle informatie, iets waar mensen écht iets mee kunnen.

Hoe vaak heb jij meegemaakt dat iemand je METEEN iets wilde verkopen terwijl je diegene nog maar net of nauwelijks kende?

Wat hebben contentmarketing en Tinder met elkaar gemeen? 🔥

P.s. alle fotocredits zijn voor @odette_denijsfotografie

Ook interessant!

Zo ontdek je de sweet spot voor waardevolle content

Zo ontdek je de sweet spot voor waardevolle content

Content is booming. We plaatsen massaal content op onze social media accounts, schrijven blogs, maken een video, fotootje hier, artikeltje daar en oh die podcast kan er ook nog wel bij. Zoals je kunt lezen, kun je content maken tot je een ons weegt. Je wil dat de...

Lees meer
Dit heb je nodig in een contentstrategie voor je business

Dit heb je nodig in een contentstrategie voor je business

Dit heb je nodig in een contentstrategie voor je business. Zonder duidelijke strategie, kun je content maken tot je een ons weegt. Want dan ben je veel aan het produceren, zonder resultaten én zonder doel. Zonder die duidelijke strategie, ben je ook niet consistent...

Lees meer
Zo kun je plannen met systemen

Zo kun je plannen met systemen

Plannen, plannen en nog meer plannen. Ik ben ervan gaan houden, voorheen had ik eerder een haatrelatie met plannen en ervoer ik het als een van mijn grootste vijanden. Dat kun je allemaal hier lezen. Wanneer je je content plant scheelt dit je ook het halve werk! In...

Lees meer